måndag, september 18, 2006

Allt rött blir Blått

Helt underbart att få ett maktskite här i Sverige. Satt på nålar under första delen av gårdagskvällen. Först trodde jag det skulle bli en förlust, då sossarna verkligen fick ut en mängd stödtrupper, men det räckte inte.

Nu så är det alltså sant. Det blir ett maktskife och jag är asnöjd. Äntligen så ska Sverige stiga ur askan, med jobb som motor. En annan anledning till mitt glada tillrop för denna seger är att skolan nu blir bättre. Betyg från år 6 känns självklart, då dagens elever får för kort stund att reparera sina "skador" om betyget kommer i år 8.

En sak man undrar över är om Marita Ulvskog anser att detta känns som en statskupp? KAnske man ska ringa och fråga henne?

Tyvärr så börjar jag bli förkyld nu inför min viktigaste tenta. Känns mindre bra, men jag ska kämpa som fan med att ta hem denna tenta.

Inga kommentarer: