onsdag, juni 11, 2008

Betyg på de band jag såg på SRF

Onsdag:

Airbourne
- Makalöst bra band. Hade stora förväntningar och de infriades. 5/5

Torsdag:

Picture
- Det klassiska bandet levererade rejält och visade knappast några ålderstecken. 4/5

Coheed & Cambria
- Jag vet inte om ljudteknikern va full eller om det va jag som var det. Skitsamma, ljudet va kasst. De spelade sina hits och gjorde det bra, men jag saknade något. 2/5

Electric Light Orchestra
- Vilken trevlig föreställning detta va. Gick dit utan att ens ha någon aning om vad jag kunde förvänta mig. Totalchock och asbra. 5/5

Fredag:

Birth Control
- Strökollade och det va ok. 3/5

Tesla
- Ett av årets viktigaste gig. Levererade bra låtar och bra drag i publiken. Värmen va olidlig och jag tror nästan att den tog död på lite av bandet också. 4/5

Ace Frehley
- Space Ace va kungligt bra. Räcker så! 5/5

Hanoi Rocks
- Nja, detta va inte deras dag. Fattar inte riktigt hur jag pallade att stå där, då jag kollat på dem bara nån månad innan. Jaja, de får godkänt. 3/5

Saxon
- Hade inte tänkt se på bandet i fråga, men jag drog iaf dot. Bra det, för just då va de makalöst bra. Ett av festivalens bsta gig. 5/5

Def Leppard
- Missade dem 2006, så detta va min revanch. Mycket bra spelning, men inte bäst av headlinebanden. 4/5

Lördag:

Lizzy Borden
- Obeskrivlig hetta och en grym show. Satt i gräset med en slush och degade med Dave Laroxx under giget. De visade att gammal är äldst och chefade rejält! 4/5

Blue Öyster Cult
- YES! Jag fick se och höra gubbjävlarna... ÄNTLIGEN! De va grymma live och spelade hit efter hit. Godzilla betyget blir 5/5

Hensley/ Lawton & Live Fire
- Näst bästa giget på SRF! Radar man upp Heep-hits och en del ruggiga sololåtar, ja då är man en vinnare. Kens hammond dog en stund, men det gick bra iaf. Free N Easy och The Hanging Tree kändes som de bästa låtarna. 5/5

Triumph
- Ett av festivalens höjdpunkter innan giget, nu blev det bara sämst. Somnade och vaknade och somnade igen innan jag suckade. 1/5

Poison
- Jävligt bra!!!! 5/5

Inga kommentarer: