lördag, mars 27, 2010

Ett år har gått

Idag är det ETT år sedan jag friade till Amelia. Minns hur jäkla stressigt det var att få tag på ringarna, då de skulle specialbeställas mm. Tror jag gick i alla guldaffärer i hela centrala Stockholm på en dag.

Dagen då jag skulle fria var jag så sanslöst nervös. Tänk om allt skulle gå åt pipsvängen? Tänk va fel det skulle kunna bli!

Hur som helst kommer jag hem tidigt från jobbet. Handlar en massa god mat och vin. Fixar käket och Amelia är som vanligt, hon märker inget av att jag har något speciellt på G.

Efter själva huvudrätten är avklarad så ber jag henne gå till sovrummet, för att jag har en överraskning till henne som jag måste fixa med. Jag fumlar fram med ringen och ber henne komma in igen.

Det är då jag ställer mig på knä framför henne som jag börjar svettas. Nu snackar vi inte lite svett utan floder ;) Sedan friar jag... Det första hon säger är; "Nej, inte nu" vilket gör mig smått paralyserad. Jag frågar om det är ett ja eller nej, och då är svaret ja.

Det är mina längsta sekunder i mitt liv. Ett liv jag för alltid kommer att leva med min fru!

Älskar dig Amelia, nu och för alltid!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kram till er båda. MAmma

Fru Myrkheimr sa...

Frieriet ger en en liten chock, därför säger man konstiga saker. Jag förstår precis hur Amelia tänkte :)