söndag, augusti 26, 2007

Lördag

Gårdagens festival(?) i Vinterviken måste vara något av det konstigaste jag har bevittnat. Herrejösses vilka människor man träffade på.

Det hela började med att jag och en kompis som heter Christoffer skulle gå till området. Vi hade en karta, men inte fan hittade vi dit? Det kom senare en minibuss och stoppade oss. Enligt dem såg vi ut som ett gäng som gillade prog. Helt plötsligt har vi hamnat i en bil full med inbitna prog-fantaster. Vägen dit är helsnurrig och vi hamnar tillslut i Sätra... Totalt fel, så det var bara att köra vidare. Efter ca 30 minuter så hittar vi fram. Det var skönt i solen, men musiken var så otroligt dålig att jag knappt fattade vad jag gjorde där.

Kändes som om jag hamnat mitt i ett kommunistfäste. Herrejösses att det fortfarande finns folk som dyrkar en gammal tant vid namn TURID och JAN HAMMARLUND!

Jag har tur som träffar på ett par bekanta nissar. Robban, Georg och deras bror vars namn jag aldrig kommer ihåg. Två andra gubbar dyker också upp, så det blev en massa snack. Jag fick sedan skjuts till Hornstull för vidare resa mot Tattoomässan. Mycket trevligt ställe. JAg måste verkligen fixa mig en Uriah Heep-tattoo!

Snackade i telefonen på vägen hemåt. Fick höra att jag var en bra människa och inte alls lika svinig som de flesta av alla killarna. Jag säger då det! Jag är juinte den som får en massa komplimanger för hur jag är. Det mesta är då negativt, men här så fick jag en massa trevliga kommentarer. Jag är inte ett svin som nyper brudar i baken eller som endast ser dem som sexobjekt. Det var väldigt skönt att höra, för en sån människa vill jag inte vara.

Vaknade upp idag vid 10-tiden och drog direkt iväg till City Gross för att handla mat till i veckan, en vecka som kan bli riktigt trevlig. Mamma kommer på besök och jag ska se Apes IQ på onsdag. Hoppas bara att jag inte drar dit ensam.

Inga kommentarer: