torsdag, januari 08, 2009

Svårslaget

I förrgår köptes det två smaskiga album. Susade in på City Gross och skulle bara handla lite saker inför kvällen och då Amelia skulle baka (mer om baket senare). Ungefär 5 min in i affären så hamnar vi vid CD-skivorna. Vips upptäcker jag två Roxette-albumför 19:50 kr/st. Snacka om superpris för två sanslöst stabila album. Joyride och Crash! Boom! Bang! köptes alltså för 39 kr! Tror aldrig jag gjort såna kap tidigare, om man inte räknar med en skiva med Sir Lord Baltimore som jag fick till ett rövarpris ;)

Kakan då? Ja, Amelia snodde ihop en smarrig banankaka som fortfarande finns att avnjuta här hemma. Om någon är sugen att smaka vill säga. Har ni tur kanske en likadan finns att tillgå 11 feb, då jag blir ett kvarts sekel.

När det gäller nya inköp till lägenheten så blev det stopp idag. Ett köp av en monsterfet taklampa blev inte av då den givetvis var slutsåld. Synd, då den var helt sjukt maffig.

Inga kommentarer: