tisdag, april 14, 2009

Third Eye Blind, eller soundtrack till högstadiet.

Bandet Third Eye Blind kommer för mig alltid att förknippas med högstadie-tiden. Bandet, som slog först i hemlandet USA, spelades alltid i Johan Holmgrens lya samtidigt som vi snackade skit eller lirade Play Station eller Sega Mega Drive. Musiken de skapade var postgrunge och skulle säkerligen inte ha blivit så stor om de inte hade en hel del popinslag. Glädjande så ska bandet visst släppa ett nytt album under 2009, och hur det kommer att låta vet jag inte men är det hälften så bra som de tre andra så är det givetvis riktigt bra. Debuten ger jag utan att tveka 10/10 poäng, dels för musiken men också för alla dessa minnen.




Sorgligt nog har jag aldrig fått se bandet live, men kommer de till Sverige under 2009-2010 så är jag utan tvekan på plats!

Inga kommentarer: