fredag, oktober 02, 2009

En sjuk dröm

Inatt hade jag en underlig dröm. Jag var på en färja och skulle shoppa lite alkohol till december. Väl där så visar et sig att Uriah Heep ska lira, utan att jag visste om det. De hade blivit bokade eftersom någon tyckte jag borde få se dem live igen.

Väl då de spelar så är det endast obskyra klassiker som bränns av. David Byron dyker upp som ett spöke och sjunger som den Gud han är. Han sjunger på låtar som "The Park" och "Dreammare" samt några till som jag inte minns.

Det bästa av allt är då bandet lirat klart och bjuder med mig på efterfest. Väl där bjuds det på en liten bonus, dvs autografer och exklusiva saker. Bernie Shaw drar med mig på efterfest på fartygets barer och vi snackar om allt annat än musik och Uriah Heep.

Tyvärr vaknar jag efter detta...

Inga kommentarer: