lördag, oktober 03, 2009

Hur man shoppar billigt på en skivmässa

Hur shoppar man billigt på en skivmässa? Ja, det kanske är omöjligt om man söker sanslösa Beatles-prylar eller annat rent historiskt. Själv brukar jag gå efter magkänslan och köpa det som känns rätt för stunden. Kanske kolla igenom en del backar och sedan jämföra priserna på samma vinyler samt pruta då jag kan.

Idag kom jag undan med att göra av med 520 kr. För detta fick jag dessa album.

- Gratis då säljaren gav tillbaka en hundring av de hundra jag gav honom.

Jesus Christ Superstar
- orginalutgåva. Lite sliten men allt(?) finns kvar. Också den gratis.
Trapeze - "Hold On"
- Här kommer mitt dyraste köp. Plattan har Pete Goalby (kom senare till Uriah Heep och spelade in 3 album med dem)
Bedlam - "The Beauties And The Beast"
- Hittade exemplar som kostade 350 kr. Mitt fick jag för blygsamma 50 kr och då var det i samma skick som de dyrare.
Axewitch - "Lord Of The Flies"
- Även denna skiva känns som ett chansköp. Kostade mig 50 kr och är i bra skick. Fanns liknande ex som kostade upp till 200 kr.
- Ett band som är alltför förbisett. LÅter hårdare än vad man kan tro och är klart värt de 70 kr jag sammanlagt lade på köpet av de två albumen. Ett bra köp för alla!
Quireboys - "A Bit of What You Fancy"
- Klassiker om något och en skiva som man kan spela hur mycket som helst. Fick tag i ett grymt fin exemplar idag. Är inte alls ledsen för de 50 kr jag gav.
Dalton - "Injection"
- AOR från Sverige som sägs vara bra. Känns skönt att jag endast slängde iväg 20 kr på den skivan. Hittar ingen som helst info om bandet eller skivan.
- Hittade denna av en ren slump i en REA-back. Också den kostade mig 20 kr och det är den klart värd. Även om det är den internationella utgåvan.
- Det är viktigt att förstå att denna skiva inte har så mycket med Iron Maiden att göra. Tror man det blir man besviken på hur skivan låter. Pröjsade 50 kr för detta fina exemplar.
Köpte mig två CD-skivor också. Det var Gary Moores band Scars för ynka 30 kr. Helt oöppnad! och Goddess Shiva, också den kostade mig 30 kr.

Inga kommentarer: