måndag, juli 03, 2006

SAGA - ett rockband med klass!

Dagen har börjat hyffsat bra och inte fan kan jag klaga på vädret, även om det är lite varmt. Lyssnade på LO-basen och VD:n för Svenskt näringsliv imorse. Båda vill verkligen höras, men frågan är om den stackars kvinnan, som skulle få lite "hjälp", fick något svar. LO-basen ansåg att praktikplatser var lösningen på ungdomsarbetslösheten och tyckte att företagen SKULLE anställa fler. Min fråga är då; varför ska företagen anställa, om de känner att de inte har råd? korkat förslag, men när gjorde LO ett smart framträdande?

Lämnade in min Saab på verkstan också, då det var lite vajsing med servon. Hoppas att det blir ett humant pris att betala! För övrigt så är Saab alltid bäst att köra.

Tar mig igenom rockgruppen SAGA:s diskografi med stor njutning. Deras synthbaserade rock funkar i alla lägen. På fest så kan synthljudet uppskattas av popnördar och hiphop-folket vilket är ett plus. Under mina två veckor av ledighet blir det SAGA och andra spännande grupper som får gästa min vinylspelare. Den som känner för att komma förbi och njuta har nu sin chans.

Lämnade även in min lönerapport till chefen. Fick ihop 120 timmar under juni månad, vilket känns bra. Mycket OB-timmar för mig då jag jobbat massor av nätter + midsommardagen. Nu är det bara att vänta på pengarna i slutet av juli.

Inga kommentarer: