lördag, november 04, 2006

Fredrick Federley

Även om jag är en hyffsat ung människa som inte träffat så många politiker så känns det som om jag redan hittat mina favoriter. En av dessa favoriter är Fredrick Federley, som enligt mig går från klarhet till klarhet. Under valrörelsen var han den enda(?) som ta en debatt mot (svinen) i Sverigedemokraterna. Jag har aldrig riktigt förstått varför alla andra (utom Fp) partier tidigare trott att en debatt skulle vara dålig. Just Fredrick Federley fick nog många att skratta gott då han klädde av sd i alla deras "argument" i SVT.

Att sedan Fredrick Federley är ung och framåt känns också bra. Han har fattat grejen med att visa sig alla alla möjliga sammanhang. Endast en politiker är bättre i denna gren, och det är den förre mininstern Leif P. Nu hoppas jag dock att Fredrick gör lite smartare grejer än att stå och dansa med Tre Kronor.

Jag hoppas även att Fredrick tar en plats i regeringen inom nåt år, så att Sverige får en ny och spännande minister som öppet vågar ta en debatt med (sd).

Topp 3 inom politikerkåren
- Fredrick Federley
- Johan Forsell
- Carl Bildt

Inga kommentarer: