torsdag, november 30, 2006

Jobb, jobb och åter jobb!

Ibland undrar jag hur en människa kan gå arbetslös år ut och år in. Kanske beror det på att de vill ha ett drömjobb direkt eller på ren lathet. Visst, det finns en del som inte kan jobba eller som blir avknoppade bara för att de har fel namn/hudfärg. Sånt ska givetvis vara straffbart å det grövsta.

Själv så sökte jag jobb och fick ett. Känns helt underbart att börja på förskolan där jag fick jobbet. Lönen är inte heller den sämsta, så jag klagar inte. Nu kommer jag kunna köpa mig ett par jeans utan att känns ångest mm. Kansek kan jag till och med bjuda min sambo på middag. WOW detta är ju rena himmelriket.

Ska snart skriva klart resultatdelen på mitt examensarbete. Det är lite drygt att skriva av en muntlig intervju, men det blir kanonbra. En intervju på ca 10 minuter tar 1 timme att skriva av. Men idag då jäklar ska det bli klart.

Lite sport nu:
Malmö måste vinna dagens match mot Brynäs. Efter måndagens förlust mot Timrå känns det som om laget svetsat sig samman till en rejäl mur. Lagets nu bäste spelare, Paulsson, gör 2 mål och en assist.

tips: 4-1

Inga kommentarer: