onsdag, juni 13, 2007

Som jag trodde.

Igår så uppgraderade jag min uppkoppling på mitt internet till 8 mbit. Jag har tidigare haft det segaste som bara fanns, så jag kände mig glad och nöjd att äntligen kunna surfa lite snabbare. När jag kom hem idag så ville jag testa hur det blev med uppgraderingen, så jag skickade iväg lite filer. Tror ni det var snabbare? Nej, givetvis inte! Jag satt fortfarande med en sjukligt seg uppkoppling, fastän det skulle ha varit bättre.

Ringer upp Comhem, som först ber mig att stänga av modemet i 10 sekunder. Självklart gör jag det och tror att det nu ska lösa sig till det bättre. Vad tror ni händer? Självklart inte ett enda skit.

Ringer upp igen och då kopplas jag till supporten. Där svarar en kvinna med vänlig ton, en sån ton du bara inte kan bli förbannad på. Hon ber mig dra ur nätverkssladden ur modemet, som ligger under tv-bänken. Jag gör det och hon utför något test från sin dator. Den visar på att allt är som det ska, även om jag vet att det är fel. Hon säger till mig att vi nu ska göra en konfigurering på datorn. Självklart gör jag det, men inte fan ändras sig något till det bättre. Efter en stunds snackande så ska jag nu starta om datorn i felsäkert läge och ladda hem ett test (http://www.tptest.se). Sagt och gjort, jag laddar hem, och det visar sig att jag nu måste göra ett test 3 gånger för att sedan lämna en felanmälan. Uppkopplingen var fortfarande seg och jag hade rätt!

2 kommentarer:

Keffman sa...

Får du nån ordning på skiten eller ?

Keffman sa...

http://ztumpan.bilddagboken.se/ mer srf bilder!