tisdag, augusti 26, 2008

Helt slut!

Idag har jag stått i köket på jobbet. Ja, det kanske låter lätt och skönt menjag lovar alla att det är jobbigt som bara fan. Först är det mitt uppdrag att förbereda barnens frukost (80 st barn plus pedagoger). Givetvis är det sedan min tur att diska allt som jag sedan får tillbaka. Det tar 1 timme att få det att bli ok med disken. Då är klockan ca 10:30. Har jag då tur finns en chans att andas. Idag fick jag dock inte andas, då jag skulle lyfta lite leksaker (läs 600 kg) så att de kan fraktas bort imorgon.

Lunchen är en annan femma... Här gäller det att vara snabb att hämta, lägga upp och duka vagnar. Jag fixade allt, men det är disken... denna förbannade jävla disk som tar döden på mig. Skulle vara bra om pedagogerna sa till barnen att de skulle skrapa tallrikarna, men icke. Det kommer i en hög och då tar allt nästan dubbel så lång tid. Denna disk kan nästan ta 1 tim och 30 min, om det vill sig illa.

Idag var det en sån dag och jag va totalslut efter dagens arbete. Tänka åka in till Gamla Stan och slappa runt med min trevliga vän, Ika, men det sket sig. Jag köpte en pizza och somnade i soffan. Nu är jag vaken men M Å S T E få i mig mitt kaffe.

Why won't you help me or give me hand

Inga kommentarer: