lördag, augusti 02, 2008

Tjejer och band

Det är ganska så lustigt att gå på lokal ibland. Jag själv lirar inte något instrument och jag är inte med i något band. Detta kan visa sig vara en nackdel då man ska försöka prata med tjejer. Ibland kan faktiskt första frågan vara; "Spelar du i ett band?". Svarar man nej här betyder det att hon sannolikt går därifrån.

I går va det faktiskt samma sak, även om det inte var så tydligt som jag skrev ovan. Snackar med en tjej och då jag inte kan glänsa med att jag lirar i ett band, så försvinner hennes intresse lika snabbt som ett barn tappar intresse för en sallad.

Jag vet inte om detta fenomen även finns bland oss killar, men jag tror inte riktigt det. Är det så att tjejer vill ha "kända" killar som de sedan kan skryta med bland sina vänner? Om det finns någon som kan ge en bra förklaring på detta är jag nöjd.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du generaliserar...

UriahHeep sa...

Vem vet, men jag ligger nog mycket i det jag skriver.

Anonym sa...

Jag har en jävla bra förklaring ska du veta!

Sluta haka upp dig på saker och ting du alltid gör, Det är inte dom det är fel på utan dig!.
Gör något åt saken ist, Allt blir så jävla platt från ditt hål!.
FAN va synd det är om dig.. "verkligen inte"

Anonym sa...

Jag har försökt fått dig nu ett tag, Bara det att du inte märker ngt, du undviker mig, och mitt värdefulla Hjärta Ämnat för dig.
Kan du inte förstå?. Synd att det är som det är. För du är så Jävla Vacker, Det är du!. jag skiter i allt du inte har/är. För det du har och det du är, Det är ngt Litet vi alla människor har, och det gör allt Så stort. (det stora i det lilla) visade sig vara blott en dräm för mina Ledsna ögon Mikael Berglind! DU BETYDER SÅ MKT

UriahHeep sa...

"Det är inte dom det är fel på utan dig!."

Ja, det är ju fel på mig. Det vet jag ju redan. Läs igen så fattar du att jag vet att det är fel på mig.

Anonym sa...

VEM förstår sig på kvinnor öht?

UriahHeep sa...

Det gör nog ingen, men det är inte riktigt hit jag vill komma. Jag undrar bara vad som gör musiker eller andra "kända" som otroligt intressanta.

Marsch sa...

*ASG* Vad totalt meningslöst att spy ur sig sitt hjärta anonymt. Att dessutom klämma in förolämpningar i sin kärleksförklaring är ju ännu mer...skumt. Men klart underhållande, så fortsätt! Du har mitt fulla stöd, typ.

Anonym sa...

det verkar nästan som du har fått en egen liten stalker på halsen...hahhahhahhah

UriahHeep sa...

Skulle inte tro det.

ettjavlaliv sa...

jag tycker brudar som lirar är snygga.

UriahHeep sa...

Självklart kan de vara snygg, men jag skulle knappast bry mig om hon spelade i ett band eller ej.