torsdag, maj 25, 2006

Denna dag blir som de flesta andra

Denna dag började med att väckarklockan tjöt klockan 6:15. Som vanligt steg jag upp samtidigt som min arbetande sambo. Problemet med mig är att jag har svårt att somna om efter att jag vaknat av en väckarklocka. Lite trist att det var en röd dag idag, då jag hade uppskattat att på lyssna på P1-morgon. Tyvärr fick jag inte mina dagliga samtalsämnen inmalda i skallen utan fick nöja mig med att läsa lite i en avhandling. Avhandlingen heter "Etik i små barns värld" och är skriven av Eva Johansson.

Har börjat fila på min uppgift till denna avhandling också. Det är en ganska så klurig sådan, men jag ska nog hinna bli klar innan den 2 juni. Eftersom jag är seg i starten så kommer det bli en välskriven uppgift med betyget G i slutändan.

Spanade lite på bostadsrätter runt Stockholm igår. Jävlar vad dyra vissa lägenheter är att köpa. 20 kvadratmeter för ca 1,5 miljoner är inte lite kosing. Undrar hur alla har råd att köpa dessa. Tänk om räntan stiger med ett par procent, då måste en massa människor flytta och priserna pressas neråt...

Tarzan (vår katt) är ett sjukt drägelmonster. Han verkar vara lite förkyld eller så är han en bulldog i kattformat ;) Hoppas att han slutar med detta snart, så man slipper torka upp efter honom.

Här är han som en "liten" kattunge. Nu är han ca 2 år och lite större.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fel tillfälle at ens titta på hus/lägenhet. Tänk vad en kapitalistisk tanke bana kan få oss människor att tänka kortsiktigt.

Keffman sa...

Bra skrivet =)