tisdag, maj 09, 2006

Utomhusfestival den 20 Maj!!

Mycket trevligt att Ume-Metal ordnar en festival för oss med tycke för den tyngre musiken. Den 20-Maj smäller det i Umeå och jag ska givetvis dit. Band som spelar är "Satariel", "Nightscape", "My Own Grave ", "Zonaria", "Spinning Black Circle", "Triggered", "Torn Apart" och "Evermoore". Dessa band ska krossa Umeå!

"Ume-Metal är alltså stolta att presentera följande åtta band på döbelns park under kulturnatta den 20e maj i Umeå mellan klockan 18.00 och 24.00. Självklart är det 100% gratis, vilket innebär att det äger rum utomhus och det finns inga inträdesavgifter eller åldersgränser."

Jag hade ju hoppats på en spelning med Locomotive Breath, men det kanske var lite för mycket. Men jag ger inte upp hoppet än.

Dagens givna etta i skivspelaren är Gilby Clarke. En gubbe som spelar en hyffsat skitig rock n roll. Vill ni höra snubben i sin rätta natur så köp skivan "99 Live"

Jag hoppas även att Uriah Heep gästar Umeå i sommar då de spelar på en festival i Vasa. Hade suttit som en fläskläpp!

Då har jag sprungit ca 5 km igen. Denna gång var det inte vatten som saknades utan ork i vaderna. Ska bli extra skönt att springa på elljusspåret senare i Maj.

Ska snart iväg och byta ett par solglasögon. Hoppas att det går bra!

1 kommentar:

NYC TAXI SHOTS sa...

sweden rules