måndag, maj 08, 2006

Första blogg-inlägget

Denna blogg kommer även att ha vissa politiska inlägg. Inför höstens val hoppas jag verkligen att Allians För Sverige vinner. Ett regeringsskifte är vad vi behöver, även om vissa inte vill förstå det.
Sverige, som är i en riktigt guldsits just nu, kan inte skapa nya RIKTIGA jobb. Tyvärr så verkar regeringen vara mer och mer övertygade om att ökade bidrag är lösningen för de 100000-tals arbetslösa som finns i landet. Jag trodde att det var nya jobb de ville ha, men jag kan ju givetvis ha fel. Extra skönt att läsa om att Kommunal slopar sin kamp om 6-timmars arbetsdag. Vilket jeppe kom på denna idé?
---------------------------------------------------------------------------------
Dagen har verkligen varit kanon. Inte ofta man kan njuta av 25-graders värme i början av maj. Hade ett otroligt flyt också... Dagens schema på universitetet blev förkortat till 1,5 timme istället för 4 timmar.
Sprang 5 km efter jag kommit hem. Eftersom jag var dum nog att inte dricka tillräckligt mycket innan löp-passet blev jag snurrig och det var tungt.


Ledig imorrn och då blir det att ta ännu ett löp-pass samt läsa ett par kursböcker. Måste verkligen läsa dem så jag inte kommer helt oförberedd till nästa föreläsning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du MIcke, nog behöver du ut och springa alltid. Så mycket så att du någon gång kan springa från ditt eget högerspöke;-)