måndag, december 03, 2007

10 nya band till SRF!

Så har SRF släppt några band till. Jag hade hoppats på Uriah Heep, men inte fan fick jag jubla. Nej de tar dit Whitesnake, för 3:e eller 4:e gången, vilket är sjukt. Def Leppard ska bli skoj som fan. Jävligt skönt att få se dem live! Missade dem 2006, då jag inte kunde besöka SRF eftersom min kusin skulle gifta sig. Five Fifteen är alltid bra... H.E.A.T ska ses! Resten känns föga intressant.
"Så kan vi då presentera ytterligare 10 band som är klara för Sweden Rock Festival 2008.Brittiska DEF LEPPARD kommer tillbaka efter succén 2006 liksom David Coverdale och hans WHITESNAKE. Vi fortsätter med tunga riff av amerikanska TESTAMENT och årets gitarrhjälte i form av JOE SATRIANI. FASTWAY med Fast Eddie Clark i spetsen kommer tillbaka till Norje och klassisk finsk hårdrock blir levererat av FIVE FIFTEEN. Årets svenska nykomling enligt P4 Dist, SONIC SYNDICATE dyker upp liksom ett av våra stora nya hopp inom hårdrocken, H.E.A.T., som i vår släpper sitt debutalbum på Peter Stormares bolag Stormwox. Vi avslutar med irländsk hårdrock av klassiskt Lizzy-snitt i form av GLYDER och finsk humpa i hårdrocktappning av de galna och vodkadrickande finnarna i ELÄKELÄISET"

2 kommentarer:

Anonym sa...

WHITESNAKE WHITESNAKE WHITESNAKE! I KNOW YOU LOVE THEM!

UriahHeep sa...

Jag gillar Whitesnake men inte att SRF bokas dem för onödiga stålar.