fredag, februari 29, 2008

Nobody's Fool

Idag är det dags att öpnna på jobbet. Det kräver lite uppladdning innan jag ens kan skriva, då jag vaknar vid 5-tiden och knappt kan andeas. Så trött är jag, iaf de 10 första minuterna. Sen så är jag normal igen. Sjukt att jag är så pigg då jag väl vaknat. Slutar redan vid 14-tiden och det känns underbart. Synd bara att det inte ska bli lika fint väder idag, som det var igår.

Ikväll är jag bjuden på en VIP-förfest på Harry B James. De har två-års fest ikväll/natt och det kan ju inte bli annat än asroligt. För att ladda upp extra mycket tar jag en vilopaus efter jobbet, där jag sover en blund.

En sak jag funderat över är om våren inte ska komma snart. Nu tänker jag mest på tjejer i kortkort och mer hud att glo på. Något måste man ju göra då man driver omkring som en vagabond.

Lyssnar på låten Nobody's Fool och kan bara inte sluta tänka på texten. Cinderella kunde sina saker då de skrev musik.

Ett annat smakprov på deras väldigt gripande texter.

"My gypsy road can’t take me home
I drive all night just to see the light
My gypsy road can’t take me home
I keep on pushin’ cause it feels alright"
//Cinderella - Gypsy Road

Inga kommentarer: