söndag, april 08, 2007

Fredag, Lördag och Söndag

FREDAG

Fredagen blev en mycket trevlig långfredag. Min bror kom med bussen vid utsatt tid. Jag blev lite sen, då t-banetåget var ett par minuter försenat. Hur som helst så kom vi fram till lägenheten och väl där så käkade vi frukost. Eftersom det var min bror som kom på besök så var det laddat med nyttiga saker i kylskåpet ;)

Efter frukost och kaffe och lite tittande i lägenheten så var det dags att springa. Ja, jag vet att det låter sjukt men det känns alltid skönt att springa då man är trött i skallen. Jag sprang 3 varv runt lillsjön och Peter sprang 4 varv. Vad annars? Han kan ju inte vara sämre än mig. Efter stretch, dusch och lite magträning så käkade vi pizza. Underbart att klämma i sig en pizza och ett par öl ;)

Några öl senare så blev det lite vila, innan det var dags för en hyffsat rejäl förfest. Dock bara med öl och musik, dvs det blev ingen våldsam förfest. När vi väl var klara så drog vi in till city. Hoppade av vid Gamla Stans t-banestation för att sedan gå omkring och leta en bra restaurang. Hittade ingen på söder, som kändes bra så vi gick tillbaka till Gamla Stan.

Restaurangen vi besökte var C.C Restaurang. Ett ställe som inte låg i de värsta turiststråken, så priset på middagen blev bra. Duvbröst med ugnsbakad potatis för en billig summa samt en öl. Sedan gick vi runt i det mörka och lite kalla området. Gick upp mot slottet och väl där tog vi en kaffe utomhus. Där snikade även åt oss en halvtorr bulle (tack brorsan).

Efter kaffet blev det ett rock-hak. Stället var så litet och hemtrevligt så att det kändes som om vi kom in på en privat fest. Stället heter NILSSON (Restaurang Nilsson) och är väl värt ett besök även i framtiden.

Efter att ha avslutat kvällen där for vi hem för att sova.

LÖRDAG

Lördagen började hyffsat tidigt. Jag vaknade runt 8-tiden för att fixa lite frukost samt koka ägg. Nästan hela förmiddagen samt eftermiddagen var det Stockholms city som gällde. Peter kollade efter jeans, och han hittade ett par som vra bra. Skulle visst köpa dem vid nästa lön, dvs innan valborgsmässoafton. Själv så hittade jag också ett par riktigt trevliga jeans, men jag skiter i att köpa något innan sommaren.

Efter en macka och en folköl tog vi oss till Södermalm för att kolla på högtalare. Ja det är Peter som ska köpa nya. Alltid en bra investering, då musik är trevligt i bra system. Själv så hittade jag en subwoofer som skulle passa perfekt här hemma.

Innan vi gick och käkade så tog vi en öl på en krog/restaurang på Österlånggatan. Minns inte namnet, men det såg ut att vara väldigt poppis.

Kvällen avslutades på en restaurang som var riktigt mysig. Skulle mycket väl kunna vara en av de bästa jag har varit på i Stockholm. Gåsgränd 4 var namnet på denna trevliga restaurang. Denna gång blev det Pepparbiff m. rödvinssås och kantarellsås serv m. västerbottengratäng och liten tomatsallad.

Efter denna matbit så gick vi omkring och snackade. Mycket trevlig kväll.

SÖNDAG

Idag så tog vi det lugnt då det var sista dagen Peter var här. Vi gick till City Gross där jag köpte en ny lampa som numera står i tv-rummet. Väldigt trevligt sken har den också.

En MYCKET trevlig helg med min bror. Jag hoppas att även hans fästmö kommer ner så att vi alla kan ta en trevlig matbit och några öl eller vinglas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lillebror. Hoppas att livet flyter på bra även efter det inträffade. Fan fan va synd att livet ska vara så orättvist. Får ändå tacka för en oerhört trevlig påskhelg tillsammans med min egen lillebror, måste göra om det inom snar framtid!! :) Du är alltid välkommen till mig och Susanne när du vill, det hoppas jag att du vet...!!
Hälsningar storebror Peter