tisdag, april 03, 2007

Hur blir det i Malmö Redhawks kommande säsong?

Jag måste säga att det känns tomt att tänka på ett Malmö utanför Elitserien den kommende säsongen, men mitt härta säger mig att det blir bra igen.

Thomas Stenberg säger till TT att;

"Men vi ska i alla fall fortsätta satsa på våra egna produkter. Det har vi gjort även denna säsong men det är inte så många som velat titta på det"

Det känns skönt att han inser att Malmö måste ha spelare som spelar med hjärtat och inte bara med plånboken. Visst, laget måste ha stjärnspelare, men de måste också ha minst en femma som vill och vågar allt för laget. Se bara på Björklöven, de har lyckats!

Sedan vill jag att Malmö ska ta dit Niklas Johansson från Björklöven. En spelare som gnuggar på varje byte!

"Bobo Simensen vill inte ta ut något i förskott.
— Men Malmö är en stimulerande uppgift. Otroligt intressant. Skulle det bli Malmö vill vi se ett aggressivare och rörligare spel, säger Bobo Simensen.
Med tanke på Torgny Bendelins bakgrund är det troligt att chansen till satsning på yngre förmågor av klass ökar. Sportchefen Peter Andersson är förtegen när det gäller tränarfrågan, men förklarar att ärendet kan få en snabb lösning. Kanske redan under tisdagen." (läs mer här)

Tränarparet, som kanske är klart idag, känns så jäkla spännande. Två tränare som vill se ett nytt Malmö Redhawks. Inte ett Malmö med storlek och utan skridskokänsla. Är säker på att Bobo och Torgny skulle göra ett svinbra jobb. Fart och yngre spelare är vad Malmö är tvingade till med den nya ishockeyn.

Mindre roliga nyheter är att hjälten och den mästerligare tekaren Micke "Sälen" Wahlberg förmodligen försvinner. Försvinner han så tror jag laget får det svårt i en jämn kvalserie nästa vår.

"Mikael Wahlberg har avtal för nästa säsong, men är tveksam till en fortsättning. — Har faktiskt två år kvar på kontraktet, men jag vill vinna något i min karriär. Kvalserien har jag redan vunnit en gång. Först och främst vill jag smälta allt."

Inga kommentarer: