tisdag, september 16, 2008

Diska.

Jag har alltid hatat att städa och diska. jag drar mig verkligen för att göra dessa sysslor i hemmet och lär väl göra det i all framtid. Som ungkarl så är det ju inte heller någon annan som måste se stöket i köket och dammet i hörnen. Siri brukar faktiskt leka med dammråttorna, så det är ju billigt och roande för henne i alla fall.

Nu har jag dock städat och diskat. Det jag drar mig allra längst för att diska är bestick. Jag vet inte varför, men de blir alltid en gigantisk hög av bestick, innan jag ens tar tag i disken. Tallrikar och glas diskas rätt så snabbt, även om det inte är supersnabbt.

Nu kan jag tända lite ljus och brygga lite kaffe och bara njuta av den så fina lägenheten. Ska käka muffins och bara slappa ikväll. Anna kommer på besök så denna afton behöver jag inte glo in i väggen och tro jag pratar med en fysisk person :)



Devil's Deck

1 kommentar:

Hanna Charlotta Öberg sa...

besticken ät värst, jag håller med, de e krångliga liksom... härligt med muffinsmys, hoppas ni får trevligt!