fredag, september 05, 2008

Ett moget beslut?

Jag vaknade idag och hade fortfarande värk i ryggen. Jag tog då det mogna och vuxna beslutet att istället för att arbeta och få ännu mer ont, ta en dag och ge ryggen en chans att gå tillbaka till ett vettigt tillstånd. Visst, jag förlorar pengar, men jag förlorar mer på att bli sjukskriven en längre tid om jag arbetar och samtidigt har ont.

James Hetfield intervjuades av Tv4, och intervjun kunde man se nyss och han ser mycket piggare och fräschare ut nu, då han kommit från sitt alkoholmissbruk och annat krafs.

Sen kan jag inte riktigt förstå varför Malmö Redhawks endast får 2 tv-sända matcher i årets Allsvenska. Björklöven får hela 8 st matcher. Skumt är bara förnamnet.

Björklöven 8 matcher
Leksand 6 matcher
Mora 6 matcher
Troja-Ljungby 5 matcher
AIK 4 matcher
Borås 3 matcher
Växjö 3 matcher
Huddinge 3 matcher
Sundsvall 2 matcher
Oskarshamn 2 matcher
Västerås 2 matcher
Malmö 2 matcher
Almtuna 1 match
Nybro 1 match
Mariestad 0 matcher
Bofors 0 matcher

VIK och Malmö kan intevara nöjda med detta. Björklöven måste vara riktigt nöjd, även om deras matcher inte är mot topplagen. Sen undrar jag vad Mariestad och Bofors gjort för ont mot TV4-sport?

The End of the Line

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör rätt i att stanna hemma....ta nu en skön slappar dag och ha det gött!

Ja, matcherna som ska visas på tv, gör mig så jäkla förbannad....E det inte driskriminering så säg!!!!

Nu har jag skaffat mig en blogg, så nu kan du se vem jag är som läser din blogg.....

Trevlig helg!

UriahHeep sa...

Så trevligt... Jag ska lyssna in mig rejält på nya Metallica i helgen. Releasefest på Harry B James på tors, så man ska ju vara bäst där...

Trevlig blogg, ska följa den.

Hanna Charlotta Öberg sa...

ta hand om ryggen - bra val. shiit ja gillar inte att du har så ont i den:( orättvist