tisdag, mars 06, 2007

Det händer saker i Nordmaling.

Det är inte varje dag man läser liknande nyheter. Att det här skulle hända i Nordmaling är nästan roligt, men knappast något som man ska se som en stor grej. Även om jag aldrig var inblandad i liknande händelser då jag var 14 eller 15 år, så förekom det.

Ett sätt att få bukt med skiten är att storsatsa på fritidsgårdar och att ha föräldrar på byn. Visst var jag lite negatic till att ha föräldrar hängades på byn då jag var 15 år, men då jag ser tillbaka på det var det asbra. Det skapade ett lugn hos många av mina kompisar och andra bekanta. Ett annat sätt att få bort dessa problem är att storsatsa på att få ungdomarna från Rundvik att ge upp sin "image" som kommunens bad boys. Tyvärr så stämplas de redan från tidig ålder att de ska vara busiga och "tuffa".

Den sista grejen som skulle kunna stoppa liknande händelser är att föräldrarna reggar sig på "Apberget", där detta förmodligen planerades. Se till att se vad era barn gör så slipper Nordmalings kommun skämmas...igen!

"Ett gängbråk mellan en handfull ynglingar från Umeå och ett 15-tal ungdomar från Nordmaling och Rundvik inträffade i eftermiddags. Två fall av ringa misshandel finns i polisens anteckningar.
Enligt ännu knapphändiga uppgifter var det fem ynglingar i 16-17-årsåldern från Ersboda som tog bussen till Nordmaling i eftermiddags. Riktigt vad anledningen var är ännu inte känd, men väl i Nordmaling möttes de av ett ännu större gäng ungdomar från Nordmaling och Rundvik. Bråk uppstod och åtminstone en sprucken läpp blev följden.Polisen var snabbt på plats, vilket fick en lugnande inverkan på gängen. En anmälan om två ringa fall av misshandel är gjord. Det är nu lugnt på platsen och polisen har för avsikt att se till att ungdomarna från Umeå kommer helskinnade från Nordmaling."

Inga kommentarer: