lördag, mars 03, 2007

Gjort stan

Idag så tog jag tunnelbanan till Slussen för att se om det fanns något att göra där. Hittade till skivbörsen som Robban tipsat om, och där så var det skivrea (50%).Det var skönt att bara bläddra igenom plattorna utan att känna stress och riktigt tänka igenom om jag behöver skivorna.

Det här är i alla fall det jag kom hem med. En del hade jag sedan tidigare på CD. Köpte dock en massa skivor med The Cult, som jag aldrigt riktigt orkat lyssna in mig på.

UFO
- No Place To Run
- Obsession
- Making Contact
- Phenomenon
- The wild, the willing and the innocent

THE CULT
- Sonic Temple (oöppnad)
- Ceremony
- Electric

FASTWAY
- Bad Bad Girls

Summa: 300 kr eller 33,33 kr/st

Förutom skivorna så vandrade jag och min kära sambo runt lite i Stockholms innerstad. Det är alltid trevligt att ströva runt i Gamla Stan. Jag får alltid känslan av hur det var att leva på den tiden. Stanken av piss och avföring samt hur det gormades från fyllbultar. Tänk om man bara kunde få resa tillbaka till 1500-talet en endaste dag och uppleva allt.

Inga kommentarer: