söndag, mars 11, 2007

Kvalserien (omgång 2)

Lite trist att jag inte hade chansen att se denna match live i Umeå. Hade jag haft råd och tid skulle jag givetvis varit på plats för att se hur Löven får spö av ett kanonbra Malmö Redhawks!

Nu är det bara att se framåt mot nästa match. Då blir det en rejäl batalj mot SSK, som jag tippat som vinnare av årets kvalserie.

Jag saxar följande från Malmoredhawks.com

Viktiga faktorer Redhawks flyger hem till Malmö med tre nya poäng, men också fortsatta glädjeämnen i viktiga faktorer.
* Målvaktsspelet var bra. Korhonen hade en svår match med kontringar och frilägen mot sig, men höll nollan.
* Boxplay var strålande.
* Powerplay var bra och genererade två av de tre målen.
* Många spelare gjorde en strålande insats defensivt och såg till att ge laget den defensiva trygghet som behövs i Kvalserien.

0-1 (07.51) Lasse Pirjetä (F Fedorov, J Marttinen) 5/4
0-2 (14.52) Jyri Marttinen (M Wahlberg, L Sekeras)
0-3 (37.55) Mikael Wahlberg (M Paulsson, E Frylén) 5/4

Skott: 11-31 (3-12, 2-15, 6-4)
Utv: IFB: 5x2 MR: 5x2
Domare: Mikael Lindqvist, Järfälla
Publik: 3462

1 kommentar:

Anonym sa...

Så är det i livet. Bra för MAlmö, sämre för Löven. TAck och lov vann Modo sin match.