onsdag, oktober 29, 2008

30 tim

Jahapp... JAg har inte skrivit nåt alls på ett tag nu och det beror på jobb, jobb och åter jobb. Visst, en del tycker säkert att 30 tim på tre dagar inte alls skulle kunna sägas vara mycket. Men arbetar man inom förskolan är det en hel otrolig massa tid, då man inte har en chans att gå undan från barnen eller ta rast.

Imorrn ska jagbara arbeta från 6:30 till ca 16:00. Dvs 2 tim övertid igen. Jag suckar och tänker väldigt mörka tankar då jag ser tiden. Jag vet också att det är smått omöjligt att få ut den komp-tid jag har rätt till då jag arbetar 100%. Det är alltså lättare att ta ut sin komp-tid då man arbetar mindre än 40 tim/vecka, vilket jag tycker är smått fel. Det är väl ändå de som arbetar 100% som borde ha första tjing på det, men icket.

Nu ska jag laga mat, äta och sen förmodligen sova. Orkar inte ens bry mig i hockeyn idag. Jag är totalt slut i skallen och kroppen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

att jobba 10 timmar om dagen ÄR mycket. slit inte ut dig!

Anonym sa...

Kan du få ut det i tid? kan vara trevligt vid något tillfälle. Mamma

UriahHeep sa...

sara: Nej, idag gav typ min kropp upp. Mådde dåligt så jag gick hem efter vid 13-tiden

mamma: Jodå, men fråga mig inte hur och när jag ens ska kunna ta ut det. Kanske nästa fredag? Jag vet inte,