lördag, oktober 04, 2008

Förbannade fan

Att åka med SL eller liknande kollektivtraffik är alltid jobbigt. Jag har förmågan att alltid somna och vakna för sent. Detta var nära att hända mig på väg mot Tumba igår. Jag va astrött redan innan jag satt mig på bussen mot Solna Station, men på pendeltåget så somnade jag fint. Vaknade med ett ryck (ja, ni vet hur det ser ut) och undrade var fan jag var. Fick fråga och det visade sig att jag I N T E hade åkt för långt.

Samma sak idag från Tumba. Jag åkte till Sthlm Södra och hann på den stunden somna och vakna. Gick från Sthlm Södra till Gamla Stan för att därifrån ta t-banan hem. Ja, jag vet att jag är dum i huvudet som inte åkte till Solna, men jag skulle göra nåt i Gamla Stan men kom inte ihåg vad. Hur som helst somnar jag in vid thorildsplan och vaknar precis vid Alvik. Går därifrån och hem bara för att få lite energi.

DET ÄR DAGS ATT INFÖRA SOVVAGNAR PÅ SL-TÅGEN!

Inga kommentarer: